luni, 6 ianuarie 2014

Reuniunea Tinerilor Ortodocsi, Baia Mare 2013

     

     ”Reuniunea Tinerilor  Ortodocsi a fost o experienta placuta pentru mine.Prin intermediul acestei activitati am legat noi prieteni,am participat la activitati interesante,am mers la biserica,am atras atentia oamenilor din jur care speram sa participe la anul si ei pentru ca merita.Am fost foarte bine organizati de catre preotii care au coordonat grupurile care s-au ocupat foarte mult de noi.
     A fost o activitate de mare amploare care sper sa aiba loc si in viitorul apropiat  si sunt sigura ca prin intermediul acestei reuniuni se va pune mai mult accentul pe biserica ortodoxa si tinerii o vor aprecia mai mult”.  Nițu Bianca, 11D


     ”Pot sa spun ca cel mai mult m-a impresionat programul insusi. Nu ma asteptam la unul atat de compex, divers in care invataminetele pur religioase se impletesc cu distractia.
     Orele petrecute cu preotii indramatori ,in care am discutat diverse aspecte ale tentatiilor de a pacatui, ale identitatii personale si colective , m-au facut sa privesc cu un ochi al mintii mai format, mai intelept unele intamplari ale vietii.
     Multe lucruri am invatat si de la maestri eruditi ale caror teme s-au bazat pe istoria si traditia crestina in nord vestul Transilvaniei, dar si valori estetice ieri si azi in Maramures. Aceste conferinte mi-au demonstrat pentru a mia oara ca suntem un popor binecuvantat de Dumnezeu, nu numai prin oamenii de valoare , dar si prin istoria si obiceiurile seculare.
     Un alt aspect impresionant a fost procesiunea incununata de cantece care iti umplu sufletul de bucurie, o bucurie cu adevarat crestina. Iar in ultima seara a Reuniunii in timpul discursului Preasfintitului curentul s-a intrerupt,dar nu a fost un eveniment neplacut, ci din contra. Toti cei prezenti in Catedrala au aprins lumanari si au cantat pricesne, astfel, creand un moment pe cat de emotionant pe atat de grandios.
     Intr-o lume desacralizata in care tot ceea ce este pacat se considera a fi perfect normal , ba chiar de laudat, incat numai non-valorile se promoveaza in mass-media,acest proiect a fost imperios necesar. Intrucat tinerii , in special, au profitat de toate invatamintele de care, sunt sigura, vor avea nevoie pe tot parcusul vietii.
Tinerii au nevoie de Biserica, cum si Biserica are nevoie de crestini buni, adevarati cu care sa se poata mandri ca i-a castigat intru Imparatia lui Dumnezeu. Si la cine sa se adreseze , daca nu chiar la tineri, care, atingandu-le corzile sensibile ale inimii, receptioneaza mult mai profund.
     Iata,avem nevoie fara doar si poate de indrumatori care sa ne castige increderea, sa ne indrepte pe drumul corect. Tocmai acesta tinerete ne face uneori sa ne pierdem de pe calea dreptatii, sa ne faca sa nu mai putem distinge raul de bine.
      De aceea, pe cat de frumoasa si mareata era aceasta Reuniune pe atat de necesara”. Rîșcu Andreea, 10C


    ”Desi multi tineri aleg sa se indeparteze de biserica si de religia ortodoxa, am constatat cu foarte mare bucurie in zilele de 22, 23 si 24 august 2013 ca totusi inca exista mai multi tineri decat ne putem noi imagina, care cred si il iubesc pe Dumnezeu. 
    Am ales sa particip la aceasta reuniune a tinerilor ortodocsi deoarece mi s-a parut un titlu foarte interesant, care m-a facut sa meditez si sa imi pun intrebarea „Oare cati tineri ortodocsi mai exista ?” si am ramas placut surprinsa ca la aceasta reuniune, au participat peste 1000 de tineri cu varste cuprinse intre 15-30 de ani.
     Programul reuniunii a fost unul complex, placut si interesant .. in data de 22 august tinerii s-au intalnit la fiecare parohie, pentru a primi tricou, ecuson si caiet, dupa care a fost intalnirea la catedrala ortodoxa din Baia Mare, unde s-a tinut slujba de seara si deschiderea reuniunii . In data de 23 august, dimineata, grupul din care am facut si eu parte s-au intalnit la parohie, pentru rugaciunea de dimineata dupa care pe parcursul intregii zile am avut fel de fel de activitati, urmand ca seara sa fie din nou rugaciunea de seara, si un spectacol muzical pentru tineri, iar in 24 august am avut un program putin mai liber, incepand si sfarsind cu rugaciuni. 
     Aceste trei zile pentru mine au fost niste zile de incarcare spirituala, de linistire a sufletului si de cunoastere a noi prieteni pe care speram sa ii revedem si anul viitor, poate intr-un numar mult mai mare, la aceasta frumoasa reuniune”. Mociran Mara, 10C


     ”Participarea la Reuniunea Tinerilor Ortodocsi mi-a oferit cea mai transcendentala, cea mai frumoasa si unica experienta din viata mea, intrucat am realizat cat de importante sunt valorile spirituale pe care omul trebuie sa le dobandeasca spre a mai urca una din treptele scarii desavarsirii.
    In acea scurta perioada de timp, am vizitat locuri semnificative din patrimoniul cultural al Maramuresului, am desbatut teme interesante care-i vizeaza in mod special pe tinerii din ziua de azi, am acumulat noi informatii dar am si cunoscut multe persoane demne de remarcat. Organizarea a fost una meticuloasa, intrucat am avut un orar bine stabilit si nimic nu a fost lasat la voia intamplarii.
     Mi-au placut mult plimbarile, marsurile prin oras acompaniate de cantece religioase, slujbele de dimineata si cuvantarile facute de preoti dar si tricourile care ne-au diferentiat de ceilalti oameni. Pe toata durata reuniunii am fost covarsit de un sentiment care imi conferea ideea ca participarea la acest eveniment, a fost un pas inainte catre o relatie mai apropiata cu Dumnezeu. Am atins un soi de purificare launtrica.
   Totul a fost minunat, indeosebi concertele tinute inca din amurg ce aveau scopul extinde atmosfera armonioasa instaurata de la inceputul zilei. Dupa incheierea concertelor, tinerii plecau spre locurile unde erau cazati, aflandu-se intr-o beatitudine perpetuata si-n ziua urmatoare.
    A fost ceva deosebit prin faptul ca m-a distras de la fastidioasa rutina zilnica si de la valorile materiale. Ceva asemanator unei evadari din viata cotidiana, incarcata de minciuni si de preocuparea pentru aspect, pentru exterior. Plina de superficialitate. Acest eveniment a fost ca o hrana spirituala pentru mine si mi-a oferit prilejul de a privi viata dintr-un alt unghi.
    Sper sa se organizeze si anul viitor pentru ca indeamna tinerii la un alt tip de viata, lipsita de droguri, alcool, nonvalori, perversiuni sexuale si orice lucru care dauneaza sanatatii mentale si fizice a acestora, de orice fel de excese”. Boico Vasile, 11A

     ”În opinia mea, Reuniunea Tinerilor Ortodocşi a fost un adevărat succes şi a reprezentat un mare “dar” sufletesc pentru noi, cei peste 1000 de tineri participanţi.
     Faptul că am participat la această mare “adunare” a noastră, a tinerilor creştini ortodocşi, m-a ajutat să realizez că viaţa nu înseamnă numai distracţie, ci şi responsabilitate şi devotament. Pe parcursul a celor trei zile, m-am apropiat mai mult de Dumnezeu şi mi-am dat seama cât de important este El în vieţile noastre, a tuturor. Tot aici, am avut şansa de-al cunoaşte pe Mitropolitul Andrei Andreicuţ. A fost o onoare pentru noi ca dânsul să ne fie alături şi aştept cu nerăbdare cea de-a doua ediţie a Reuniunii Tinerilor Ortodocşi, eveniment în care voi avea din nou ocazia să ascult şi să urmez profundele sfaturi ale dânsului, dar şi să-mi revăd noii prieteni.
     Mă simt mândră că am participat la această frumoasă reuniune şi mulţumesc, în primul rând, lui Dumnezeu, pentru că mi-a dat puterea şi binevoinţa de a face parte din acest proiect. Mulţumiri îi aduc şi primarului nostru, Cătălin Cherecheş, deoarece a fost de acord ca acest eveniment să aibă loc aici, în Baia Mare şi nu numai, ci ne-a onorat cu prezenţa sa pe parcursul celor trei zile. Şi ţin să mulţumesc doamnei prof. Tira Laura si domnului prof. Florian Nechita, pentru că mi-au oferit şansa de-a participa, duhovnicului Tira Mihai, care mi-a fost alături în tot acest timp şi tuturor tinerilor care au fost prezenţi”. Nechita Roxana, 10F




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu